2012. június 19., kedd

levendula édesen

levendula minden mennyiségben

Teljesen elvarázsolt ez a növény. Ősszel teleültettem a kertet, majd tavasszal átültettem jobb helyre.

Tegnap főztem belőle szörpöt és zselét. A szörp egyszerűen készült, 1 kiló cukor, egy liter víz szirupnak felfőzve egy evőkanál citromsavval, majd beledobtam két marok levendulát picit összeforraltam majd lekapcsoltam, leszűrtem. Újra felforraltam és a kifőzött üvegekbe töltöttem, dunsztoltam.

Egy kis maradékot ami a fazékban maradt kipótoltam cukorral, friss levendulával, tettem bele  a levendulás fűszerkeverékemből és felöntöttem kb egy liter borral. Tettem bele zseléfixet, majd ugyanúgy kifőzött üvegekbe töltöttem, dunsztoltam.

Jó lett, de  a csokikrémben jobban kibomlik az íz.

undefined

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése